Referat fra møte 21/12 i Skien
Publisert: 21. des. 2006 av Jon Henning Bergane
Til stede: Anders Grorud, Trond Pedersen, Anders Bergane, Jon Henning Bergane, Martin Eikeland og Fredrik Rawicki (måtte dra litt ute i møtet)
Det var et veldig konstrukttivt møte vi holdt. Og vi holdt vel på i ca 2 timer.
Her er det vi kom fram til.
Vi opprettet et styre bestående av Anders Grorud, Trond Pedersen, Anders Bergane, Jon Henning Bergane, Martin Eikeland. Vi vil prøve å holde ihvertfall et møte i året for å planlegge neste sesong og evaluere inneværende sesong. Ellers holder vi kontakt via mail eller, kanskje aller best på lukkede sider på websidene.
Anders Grorud fortsetter som president.
Anders Bergane blir sekretær med fokus på kontakt med FISTF, resultat og oppsett av turneringer
Jon Henning Bergane blir webmaster, sørger for å videreutvikle siden slik at den kan fungere som et hjelpemiddel for de som arrangerer turneringer. Skal også har fokus på shoppen slik at NBFF etterhvert kan selge nybegynnerpakker på bordfotball.no etterhvert. Kommer også til å hjelpe Anders B med oppsettsprogram, rankinglister etc.
Martin Eikeland blir PR og økonomiansvarlig
Trond Pedersen blir styremedlem
Kommentar JHB: Selv om vi sikkert stort sett blir enige om ting så foreslår jeg avstemming hvis uenighet. Alle har en stemme, flertallet bestemmer. Siden vi er 5 blir jo da alltid enige på en eller annen måte :-)
Videre bestemte vi at Fredrik Rawcikci var den naturlige banemesteren og er derfor ansvarlig for at banene til enhver tid er i god stand. Eventuell penger til oppgraderinger må søkes styret.
Noen roller som kanskje kan være aktuelle for andre er Regelsjef, vil blant annet få i oppgave å skrive et enkelt regelhefte på norsk. Dette kunne vært veldig fint å hatt om vi skulle selge nybegynnerpakker til folket Terje? Svein Arne? Vi trenger også skribenter til sidene, skrive noen få ord om turneringene vi spiller osv Svein Arne?, Fredrik?
Vi fikk spikret en fast turneringsplan for året. Denne vil vi følge bortimot slavisk dvs har har men god mulighet til å planlegge god tid i forveien. Vi kommer til å kjøre 4 store turneringer i Norge og en internasjonal. Vi prøver å fordele disse mellom Skien og Kragerø mens foreløpig så tar Skien seg av de internasjonale turneringene. Turneringene er lagt slik at de ikke skal krasje med aktuelle turneringer i utlandet.
Disse blir som følger:
AC (AstroCup): 2 helga i september, for 2007 blir dette 16 september (lørdag) eller 17 september (søndag). Denne kommer til å gå i Kragerø ettersom det alltid har vært Kragerøs turnering
NM, 3 helga i April, for 2007 blir dette 21. april (lørdag) eller 22. april (søndag). Denne kommer til å gå enten i Skien eller Kragerø. Martin sjekker om de kan ta denne allerede i 2007, hvis ikke går den i Skien. Vi prøver å gjøre noe ekstra ut av NM, kanskje bruke litt penger på lokale og fine premier.
SM/SIO (Skien Masters eller Skien International Open) 1. helga i November for 2007 blir dette 4. nov (lørdag) Mulig dette blir en internasjonal turnering? Hvis ikke kjører vi vanlig Skien Masters.
TM: 2. helga i februar for 2007 blir dette 11. feb (søndag) eller 10. feb. (lørdag). Denne turneringen kan evt. også arrangeres i Kragerø. God oppvarming til Odense som er 4 helga i feb.
GP/IO: Vi prøver å få den 2. helga i juni, for 2007 blir dette 16 og 17 juni. Denne kommer til å gå i Skien
Vi kommer til å prøve å kjøre noen turneringer på søndag for og se hvordan det slår ut. Hvilke er ikke endelig bestemt enda.
Forslag fra JHB ang. dag på turnering: Vi kjører SM/SIO på lørdag da det kan komme folk fra utlandet. NM kan vi også kjøre på lørdager med etterfølgende galla. Mens vi kan prøve å kjøre AC og TM på søndager. GP/IO blir jo både lørdag og søndag. Da får vi prøvd litt på søndagturneringer samtidig at vi beholder noen på lørdag for de som absolutt må på galla ;-) Enige?
Dette blir det som blir offisielle turneringeri NBFF regi. Andre turneringer kan evt også arrangeres, f.eks hjemme hos noen, men teller da ikke på ranking osv. Resultater publiserers selvfølgelig på sidene her. Hovedmålet vil være og ha fokus på disse turneringene slik at vi unngår at folk blir lei og utbrent.
Påmelding til turneringene må gå "av seg selv", dvs man skal ikke behøve å ringe/purre på spillere om de vil være med. Nå er det god tid til å planlegge og man må melde seg på via www.bordfotball.no De som vi må mase på 10 ganger er i utgangspunket lite interessert i å være med og er derfor ingen "framtid" i å satse på. De som melder seg på og ikke dukker opp uten og ha meldt ifra innen en viss tid før turneringen vil bli trukket rankingpoeng! Vi må også innføre grense for hvor for seint man kan komme til turneringer (ref Lars Tore :))
Vi håper endel av dette gjør at vi kanskje fremstår litt mer "proffe" og at vi ikke bare er en guttegjeng som spiller bordfotballspill.
Vi snakket også om det å droppe seeding. Men vi kom vel kanskje fram til at når vi nå blir flere som spiller at dette ikke lenger er så stort problem. Dette kan vi evt. ta opp igjen senere. Uansett så kjører vi ikke mer enn første seeding. NM skal uansett kjøres med seeding da mer står på spill her.
Det kommer også til å bli utarbeidet et nytt og enklere rankingsystem slik at alle kan følge med uten å kjenne alle resultatene og huske massevis av forskjellige poengskalaer.
Kontigent, vi innfører kontigent for 2007. Denne blir på 200 kr. Dette skal gå til banene og litt startkapital til innkjøp av utstyr for salg. Anders Grorud har 650,- til gode hos forbundet etter at han har lagt ut for maling etc til de fire banene som er klare.
Når det gjelder baner så bestemte vi at Kragerø kan få 4 av de 12 vi har i Skien. Disse er ikke enda ferdig men Kragerø trenger dem heller ikke før tidligst i mars da de forhåpenligvis flytter inn i nytt lokale. Da har vi baner til alle turneingene her oppe, untatt GP/IO og Kragerø skulle ha nok til å arrangere turneringer der nede. Kragerø får da oppdraget å frakte banene opp til Skien under GP/IO. Ellers leter vi fortsatt etter er lokale der vi kan være hvor banene kan stå oppe permanent.
Vi snakket også om å få laget noe som vi kunne sende til aviser eller blader. Et slags pressekit. Med bilder, noen ord om hva bordfotball er osv. Dette er noe de fleste aviser og blader tar imot gladelig og trykker.
Men før dette vil ha noen effekt må vi få tak i utstyr. Anders G har endel lag som kan brukes og vi vil prøve å få tak i pitcher slik at vi kan prøve å få solgt nybegynnerpakker. Til dette trenger vi litt startkapital og prøver derfor å få inn noen penger til dette. Både via kontigent til NBFF og via sponsorer, støtteorderinger etc.
Aksjoner som må utføres:
Anders G
Anders B
Martin Eikeland
Jon Henning
All i Skien
Har jeg glømt noe? Meld tilbake når aksjoner er utført!
Jon Henning Bergane
Det var et veldig konstrukttivt møte vi holdt. Og vi holdt vel på i ca 2 timer.
Her er det vi kom fram til.
Vi opprettet et styre bestående av Anders Grorud, Trond Pedersen, Anders Bergane, Jon Henning Bergane, Martin Eikeland. Vi vil prøve å holde ihvertfall et møte i året for å planlegge neste sesong og evaluere inneværende sesong. Ellers holder vi kontakt via mail eller, kanskje aller best på lukkede sider på websidene.
Anders Grorud fortsetter som president.
Anders Bergane blir sekretær med fokus på kontakt med FISTF, resultat og oppsett av turneringer
Jon Henning Bergane blir webmaster, sørger for å videreutvikle siden slik at den kan fungere som et hjelpemiddel for de som arrangerer turneringer. Skal også har fokus på shoppen slik at NBFF etterhvert kan selge nybegynnerpakker på bordfotball.no etterhvert. Kommer også til å hjelpe Anders B med oppsettsprogram, rankinglister etc.
Martin Eikeland blir PR og økonomiansvarlig
Trond Pedersen blir styremedlem
Kommentar JHB: Selv om vi sikkert stort sett blir enige om ting så foreslår jeg avstemming hvis uenighet. Alle har en stemme, flertallet bestemmer. Siden vi er 5 blir jo da alltid enige på en eller annen måte :-)
Videre bestemte vi at Fredrik Rawcikci var den naturlige banemesteren og er derfor ansvarlig for at banene til enhver tid er i god stand. Eventuell penger til oppgraderinger må søkes styret.
Noen roller som kanskje kan være aktuelle for andre er Regelsjef, vil blant annet få i oppgave å skrive et enkelt regelhefte på norsk. Dette kunne vært veldig fint å hatt om vi skulle selge nybegynnerpakker til folket Terje? Svein Arne? Vi trenger også skribenter til sidene, skrive noen få ord om turneringene vi spiller osv Svein Arne?, Fredrik?
Vi fikk spikret en fast turneringsplan for året. Denne vil vi følge bortimot slavisk dvs har har men god mulighet til å planlegge god tid i forveien. Vi kommer til å kjøre 4 store turneringer i Norge og en internasjonal. Vi prøver å fordele disse mellom Skien og Kragerø mens foreløpig så tar Skien seg av de internasjonale turneringene. Turneringene er lagt slik at de ikke skal krasje med aktuelle turneringer i utlandet.
Disse blir som følger:
AC (AstroCup): 2 helga i september, for 2007 blir dette 16 september (lørdag) eller 17 september (søndag). Denne kommer til å gå i Kragerø ettersom det alltid har vært Kragerøs turnering
NM, 3 helga i April, for 2007 blir dette 21. april (lørdag) eller 22. april (søndag). Denne kommer til å gå enten i Skien eller Kragerø. Martin sjekker om de kan ta denne allerede i 2007, hvis ikke går den i Skien. Vi prøver å gjøre noe ekstra ut av NM, kanskje bruke litt penger på lokale og fine premier.
SM/SIO (Skien Masters eller Skien International Open) 1. helga i November for 2007 blir dette 4. nov (lørdag) Mulig dette blir en internasjonal turnering? Hvis ikke kjører vi vanlig Skien Masters.
TM: 2. helga i februar for 2007 blir dette 11. feb (søndag) eller 10. feb. (lørdag). Denne turneringen kan evt. også arrangeres i Kragerø. God oppvarming til Odense som er 4 helga i feb.
GP/IO: Vi prøver å få den 2. helga i juni, for 2007 blir dette 16 og 17 juni. Denne kommer til å gå i Skien
Vi kommer til å prøve å kjøre noen turneringer på søndag for og se hvordan det slår ut. Hvilke er ikke endelig bestemt enda.
Forslag fra JHB ang. dag på turnering: Vi kjører SM/SIO på lørdag da det kan komme folk fra utlandet. NM kan vi også kjøre på lørdager med etterfølgende galla. Mens vi kan prøve å kjøre AC og TM på søndager. GP/IO blir jo både lørdag og søndag. Da får vi prøvd litt på søndagturneringer samtidig at vi beholder noen på lørdag for de som absolutt må på galla ;-) Enige?
Dette blir det som blir offisielle turneringeri NBFF regi. Andre turneringer kan evt også arrangeres, f.eks hjemme hos noen, men teller da ikke på ranking osv. Resultater publiserers selvfølgelig på sidene her. Hovedmålet vil være og ha fokus på disse turneringene slik at vi unngår at folk blir lei og utbrent.
Påmelding til turneringene må gå "av seg selv", dvs man skal ikke behøve å ringe/purre på spillere om de vil være med. Nå er det god tid til å planlegge og man må melde seg på via www.bordfotball.no De som vi må mase på 10 ganger er i utgangspunket lite interessert i å være med og er derfor ingen "framtid" i å satse på. De som melder seg på og ikke dukker opp uten og ha meldt ifra innen en viss tid før turneringen vil bli trukket rankingpoeng! Vi må også innføre grense for hvor for seint man kan komme til turneringer (ref Lars Tore :))
Vi håper endel av dette gjør at vi kanskje fremstår litt mer "proffe" og at vi ikke bare er en guttegjeng som spiller bordfotballspill.
Vi snakket også om det å droppe seeding. Men vi kom vel kanskje fram til at når vi nå blir flere som spiller at dette ikke lenger er så stort problem. Dette kan vi evt. ta opp igjen senere. Uansett så kjører vi ikke mer enn første seeding. NM skal uansett kjøres med seeding da mer står på spill her.
Det kommer også til å bli utarbeidet et nytt og enklere rankingsystem slik at alle kan følge med uten å kjenne alle resultatene og huske massevis av forskjellige poengskalaer.
Kontigent, vi innfører kontigent for 2007. Denne blir på 200 kr. Dette skal gå til banene og litt startkapital til innkjøp av utstyr for salg. Anders Grorud har 650,- til gode hos forbundet etter at han har lagt ut for maling etc til de fire banene som er klare.
Når det gjelder baner så bestemte vi at Kragerø kan få 4 av de 12 vi har i Skien. Disse er ikke enda ferdig men Kragerø trenger dem heller ikke før tidligst i mars da de forhåpenligvis flytter inn i nytt lokale. Da har vi baner til alle turneingene her oppe, untatt GP/IO og Kragerø skulle ha nok til å arrangere turneringer der nede. Kragerø får da oppdraget å frakte banene opp til Skien under GP/IO. Ellers leter vi fortsatt etter er lokale der vi kan være hvor banene kan stå oppe permanent.
Vi snakket også om å få laget noe som vi kunne sende til aviser eller blader. Et slags pressekit. Med bilder, noen ord om hva bordfotball er osv. Dette er noe de fleste aviser og blader tar imot gladelig og trykker.
Men før dette vil ha noen effekt må vi få tak i utstyr. Anders G har endel lag som kan brukes og vi vil prøve å få tak i pitcher slik at vi kan prøve å få solgt nybegynnerpakker. Til dette trenger vi litt startkapital og prøver derfor å få inn noen penger til dette. Både via kontigent til NBFF og via sponsorer, støtteorderinger etc.
Aksjoner som må utføres:
Anders G
- Sjekke om NBFF konto finnes fortsatt, hvis ikke få Martin til å opprett ny (med nettbank)
- Hva gjøres i forbindelse med turneringene, sett opp liste over oppgaver som kan fordeles
- Lag liste over alt utstyr du har til salgs, hvilke lag osv
Anders B
- Sende beskjed til FISTF ang. GP/IO for 2007
- Sammen med Jon H lage nytt rankingsystem, bøtesystem?
- Lage adresseliste over aktuelle til kontigent
Martin Eikeland
- Sende ut kontigent for 2007
- Sjekke muligheter for støtte/sponsorer til forbundet
- Ansvarlig for å lage PR/Kit, evt få noen andre til å gjøre det.
- Sjekke om NM kan arrangeres i Kragerø i 2007
- Hvordan rekruttere nye medlemmer?
Jon Henning
- Lage påmeldingssystem for turneringer
- Utvikle shoppen på www.bordfotball.no, sjekke litt rundt import fra andre butikker i utlandet for å få til noen spesialavtaler.
- Lage interne sider for styret
All i Skien
- Være på utkikk etter permanent lokale (gratis)
Har jeg glømt noe? Meld tilbake når aksjoner er utført!
Jon Henning Bergane